Alzheimer SOCK-campagne succes ondanks brand

14-02-2019 (10:27) - Marketing

Tijdens de derde editie van het initiatief Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal werd er 380.000 euro opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Ondanks een grote brand in het magazijn, waarbij er 35.000 paar sokken verloren gingen, was de campagne daarmee toch een succes.


De Alzheimer SOCKS-campagne ging op 18 september 2018 van start. Negen dagen na de start werd door een grote brand in het magazijn in Molenaarsgraaf de volledige voorraad Alzheimer SOCKS vernietigd. Door de brand dreigde het Alzheimercentrum Amsterdam (onderdeel van Amsterdam UMC) 280.000 euro voor onderzoek mis te lopen.


Om die grote schade ten dele te compenseren, werd er besloten om een nieuwe oplage sokken te produceren. Mensen konden via de website alvast een pre-order plaatsen of geld doneren. Hier werd massaal gehoor aan gegeven en in december was de volledige voorraad uitverkocht.
 

steun

Philip Scheltens, hoogleraar neurologie en directeur van Alzheimercentrum Amsterdam, vertelt: 'Voor goed onderzoek naar de oorzaak en behandeling van dementie zijn drie dingen nodig: geld, inspiratie en talent. Het talent is ruim aanwezig in ons centrum; de inspiratie halen we uit de patiënten die we behandelen. Het geld is nu beschikbaar dankzij het team achter Alzheimer SOCKS en de mensen die het initiatief steunen.Ondanks de tegenslag van de brand is het resultaat spectaculair.


Bureaus

Media

Economisch