Amsterdam Marketing wordt amsterdam&partners

28-02-2019 (10:59) - Marketing

Amsterdam Marketing krijgt een nieuwe naam: vanaf aanstaande maandag heet de organisatie amsterdam&partners. De naam zou beter passen bij de aangescherpte strategie, die de nadruk legt op kwaliteit en op de gehele metropool Amsterdam. Daarbij staat de bewoner centraal staat, maar blijven  bezoekers en bedrijven welkom. Aan de nieuwe directeur Geert Udo de taak om dit in goede banen te leiden.  


'De bewoner centraal betekent heel concreet alle Amsterdammers te gidsen door het brede, diverse cultuuraanbod en hen ook de minder bekende buurten en plekken van Amsterdam te laten ontdekken', zegt Udo.


Daarnaast richt amsterdam&partners zich op het gidsen van de nationale en internationale bezoeker. Doel is hen op een kwalitatieve manier te gidsen naar het culturele aanbod en de onverwachte plekken in de stad of de metropool. Daardoor wordt bovendien spreiding bevorderd.
 

uitdagingen

'We moeten blijven bouwen aan de internationale reputatie van Amsterdam. Een volgende belangrijke stap is de regie te pakken op de gezamenlijke aanpak van uitdagingen op het gebied van wonen, werken, studeren en cultuur in de Metropool Amsterdam', aldus de nieuwe directeur. 


Udo werkt als sinds 2013 in het managementteam van Amsterdam Marketing. Anita Nijboer, voorzitter Raad van Toezicht: 'De brede eindverantwoordelijke directierol past bij Geerte. Zij heeft een groot hart voor de Metropool Amsterdam en al haar belanghebbenden. Ze heeft visie, draagt die uit, kan verbinden en weet te vernieuwen. Intern en extern heeft Geerte de benodigde steun en het vertrouwen. Dit alles heeft ons unaniem doen besluiten haar te benoemen in deze rol.'

 


Bureaus

Media

Economisch