Ben & Jerry's en Makers United lanceren lifestyle collectie

26-09-2019 (10:00) - Marketing

IJsmerk Ben & Jerry’s heeft samen met de sociale onderneming Makers Unite een limited edition lifestyle collectie gelanceerd. De collectie bestaat uit handgemaakte sweaters, t-shirts en porseleinen schaaltjes.

Makers Unite verbindt locals en nieuwkomers (mensen met een vluchtelingen- of migratieachtergrond) uit het creatieve vakgebied aan elkaar. De Syrische kunstenares Nagham Abu Assaf vertelt: ‘We hebben de collectie Meet Me Halfway genoemd omdat we geloven dat we, juist door onze verschillende culturen, achtergronden en persoonlijke verhalen, allemaal van elkaar kunnen leren. Deze duurzame collectie met een belangrijk verhaal is het resultaat.’

“Sinds het bestaan van Ben & Jerry’s zetten we ons in voor een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen en we niemand buitensluiten. Daarvoor hebben we een lange traditie van samenwerking met partners die onze waarden delen”, vertelt Pleun Lauwerier, Country Lead van Ben & Jerry’s Benelux. ’Makers Unite is de perfecte match, voor het ontwerpen en maken van onze eerste limited edition lifestyle collectie.’

Bureaus

Media

Economisch