Best Cheese Holland klaar om kaasmarkt te bestormen

12-10-2017 (13:10) - Marketing

Willem Jan Rote en Paul Wilde kondigden onlangs aan dat zij een nieuw bedrijf in de kaasmarkt gaan oprichten. Inmiddels is er meer bekend over Best Cheese Holland
 

Uniekaas

De nieuwe speler op de kaasmarkt is het directe gevolg van de verkoop van Uniekaas, waarvan Rote en Wilde directeur waren. Met Best Cheese proberen zij een (nieuwe) revolutie op gang te zetten, ze gaan zich met het bedrijf richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. Dit doen ze met erkende merken als Parrano en Tjiezi, maar ook met de wat kleinere merken ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA). Kwaliteit is bij de kaasrevolutie de belangrijkste pijler. 
 

internationaal

Wilde: ‘We bieden onze klanten een relevant en innovatief portfolio en creëren zo extra waarde. Met een nieuw internationaal sales team hebben we alle ervaring in huis om dit optimaal in te vullen’. Dit biedt voor Best Cheese internatione mogelijkheden. De focus komt te liggen op Nederland, de VS (Parrano), Europa en Azië (Tjiezi). 
 

perfectionisme

De identiteit die de motor moet worden van de kaasrevolutie is volgens marketingmanager Maarten Jumelet gebaseerd op het perfectionisme dat het bedrijf wil uitstralen. Dit perfectionisme komt terug in het nieuwe logo, dat de komende tijd te zien is in traditionele retail, maar ook op verschillende Out-of-home kanalen, zoals Horeca en Leisure.
 

Bureaus

Media

Economisch