Bloemenbureau en Gardeners vullen afstand met schoonheid

17-09-2020 (16:50) - Marketing

Als kick-off van de campagne ‘Vul de Afstand met Schoonheid’ creëert creative agency Gardeners voor Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl een Bloemen en Planten Fiets Drive-thru. Voor iedereen die de komende 3 dagen op de fiets een boeket of plant wil oppikken om weg te geven aan een dierbare.
 
Onder het mom: We mogen elkaar helaas nog niet vastpakken, maar elkaar zien op gepaste afstand mag gelukkig wel – heeft Bloemenbureau Holland een activatiecampagne* gelanceerd die juist de afstand met schoonheid wil vullen. Met bloemen en planten dus. Het idee ontstond om een drive-thru te openen door de beweging in de maatschappij om juist in deze tijd coronaproof dagelijkse benodigdheden af te halen of thuis te laten bezorgen. Een drive-thru waar je op je fiets langs de verschillende loketten gaat en met een boeket of plant er weer uit fietst, is niet alleen opvallend, kleurrijk en zeer geschikt voor een groter publiek, het is ook een knipoog naar deze beweging.
 
In lijn met de campagne en met de bloemen en planten op de kalender – en hun symbolische betekenissen, is ook gekeken naar een speciaal menu waar bezoekers uit kunnen kiezen. Zo staat het Stay Strong (Wo)Man-boeket - gevuld met Calla’s en Dahlia’s - voor kracht en sympathie en geef je iemand bijvoorbeeld The Bodyguard cadeau, dan biedt de plant een natuurlijke bescherming in huis. Zo vullen we de afstand - met je vrienden en familie - met schoonheid door ze te verrassen met een boeket of plant.
 

Hoe het werkt

Op ‘t hofje van de Singelkerk, gelegen aan de Herengracht 431, kan iedereen vanaf vandaag, donderdag 17 september tot en met zaterdag 19 september helemaal coronaproof een boeket of plant komen ophalen. Vanaf de straat fiets je letterlijk de drive-thru in, check je het assortiment, geef je bij het eerste loket door welk boeket of welke plant je wilt, pik je bij het tweede loket je stukje schoonheid op. Je betaalt met een social share en fietst zo weer door.
 
 *De internationale campagne van Bloemenburau Holland is van de hand van 180 Kingsday Amsterdam
 

Bureaus

Media

Economisch