Bol.com investeert in start-ups

04-09-2018 (16:10) - Marketing

Bol.com lanceert bol.com Briljantjes, een platform waar startups uit Nederland en België hun productinnovaties op kunnen pitchen en zo kans maken op extra investering van bol.com om hun onderneming snel te laten groeien. Naast geld valt er ook aandacht voor marketing en een prominente plaats op de website te winnen.


Marco de Vries, initiatiefnemer van bol.com Briljantjes: “Ik werk al jaren bij bol.com en zie dagelijks nieuwe artikelen onze winkel binnenkomen. En daar zitten regelmatig Briljantjes tussen. In mijn gesprekken met ondernemers hoor ik steeds de uitdagingen terugkomen om een nieuw artikel snel groot te maken. Het ontbreekt vaak aan de middelen om een groot bereik te creëren, te voldoen aan de verwachtingen van consumenten op gebied van levering en aan kennis van e-commerce. Dit bracht mijn collega’s en mij op het idee om ons verkopersplatform uit te breiden met een innovatiepodium. Want ook bol.com was 19 jaar geleden een startup."  

 

vaarwel bilspleet

Zodra een pitch binnenkomt wordt gaat er eerst een jury van bol.com aan de slag die inschat of het artikel kans maakt een succes te worden. Vervolgens wordt de ondernemer uitgenodigd voor een pitch op het kantoor van bol.com. In het verleden kwamen zo de boxershort voor mannen op de markt die ervoor zorgt dat een bouwvakkersdecolleté tot het verleden behoort. Of een lampje die door middel van zachte lichtstralen het consumenten makkelijk maakt om in slaap te vallen.

Ondernemers die willen meedoen aan de pitch kunnen hier een kijkje nemen. Consumenten die toffe gadgets willen bekijken kunnen hier terecht.

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch