bvA: extra aandacht voor diversity, inclusion en tegengaan racisme

18-06-2020 (12:30) - Marketing

bvA, de bond voor adverteerders, heeft in een brief aan haar leden aangekondigd dat het extra aandacht gaat besteden aan het tegengaan van racisme. Het netwerk gaat actief diversiteit en inclusiviteit agenderen om het bewustzijn in de eigen organisatie en de branche te vergroten. bvA-voorzitter Frenkel Denie: ‘Wij onderstrepen dat merken veel kunnen doen voor een inclusieve samenleving en beeldvorming. De huidige ontwikkelingen maken het des te dringender om hier meer dan ooit alle aandacht aan te geven.’
 
'De #BlackLivesMatter beweging en waar deze voor staat, raakt de samenleving diep. Het besef is groter geworden dat racisme en uitsluiting ook in Nederland nog steeds te veel voorkomen. Aan merken wordt gevraagd zich uit te spreken', schrijft de bond aan de leden. bvA kondigt in de brief aan op drie gebieden actie te gaan ondernemen: zelfonderzoek en bewustwording binnen de eigen organisatie, zoals meer diversiteit in het bvA bestuur, werkgroepen en jury’s. Bewustwording in de branche door middel van kennisontwikkeling en informatievoorziening en samenwerking met initiatieven zoals de Coalitie Beeldvorming in de Media en het Dutch Marketing Diversity Fund & Program.
 

Beeldvorming door Merkcommunicatie

Een ander belangrijk onderdeel van de activiteiten is het onderzoek ‘Beeldvorming door Merkcommunicatie’ dat de grote invloed aantoont van reclame en merk-communicatie op wat we in Nederland wel en niet ‘normaal’ vinden, aldus bvA. In webinars en tijdens het bvA MerkKracht event op 24 september wordt dieper ingegaan op de resultaten van het onderzoek en de handvatten die het biedt voor het bevorderen van inclusiviteit en het voorkomen van racisme.
 
Foto: website bvA

Bureaus

Media

Economisch