CBR slaat nieuwe weg in

06-10-2017 (10:55) - Marketing

Het CBR wil jongeren die het rijbewijs willen halen zo vroeg mogelijk bereiken om ze zo de beste keuzes te laten maken over hun rij-opleiding. Na een pitch tussen verschillende bureaus heeft CBR uiteindelijk gekozen voor de combinatie Partout digital native agency en Jong & Je Wil Wat. Deze Eindhovense bureaus brengen hun expertises bij elkaar voor het CBR. Een samenwerking met betrekking tot jongerencommunicatie en digital marketing, met als doel het ondersteunen van jongeren in het proces van het halen van je rijbewijs.  

 
Partout d.n.a. heeft voor het CBR een campagnewebsite gemaakt die aansluit bij de doelgroep van het CBR. Jongeren die hun rijbewijs willen gaan halen of daarmee bezig zijn. Het doel van deze campagnewebsite is het ondersteunen van jongeren en hun ouders in dit proces. Jong & Je Wil Wat heeft de communicatie getoetst en heeft advies gegeven over jongerencommunicatie. 
 
Om de doelgroep te bereiken, wordt de campagne aangejaagd via social media kanalen. Ook wordt er gekeken naar vragen die gesteld worden in zoekmachines. Zo kan het CBR gericht antwoord geven, om zo de doelgroep te informeren en te ondersteunen. 
 

CBR als informatiebron

“Het nemen van rijlessen en het uiteindelijk behalen van je rijbewijs is een spannende periode. Veel jongeren vanaf 17 jaar en hun ouders hebben hiermee te maken. Het CBR wil hen helpen in deze periode. Hoe gaat de weg er naartoe? Hoe vind je een goede rijschool? Waar moet je op letten? Maar ook tips voor het examen of de periode daarna zijn een toegevoegde waarde en geven een houvast tijdens deze spannende nieuwe stap.” Aldus Irene Heldens, woordvoerder CBR. De campagne is een co-productie van het CBR en de drie rijschoolbranche-organisaties BOVAG, FAM en VRB. Zij vertegenwoordigen ruim 1000 rijscholen. 
 
 

Bureaus

Media

Economisch