Dutch Moving Media lanceert online sampling

08-06-2020 (14:00) - Marketing

Dutch Moving Media lanceert een nieuw concept: online sampling. Online sampling geeft merken de kans mee te liften op de specifieke doelgroep én het bereik van een webshop binnen hun segment. Een formule die de targeting van online marketing combineert met de impact van een sampling campagne en merken daarmee de hoogst haalbare marktconversie geeft.
 
Het online sampling principe koppelt merken aan webshops die de ideale afzetmarkt voor hun product kunnen faciliteren. Het merk lift mee op de orders van de webshop en realiseert 100% zichtbaarheid bij een specifieke doelgroep, want niemand gooit een pakketje weg dat hij zelf heeft besteld.

Directeur Pierluigi Jorritsma: “Wij weten precies via welke online netwerken wij een doelgroep kunnen bereiken of een moment van beleving kunnen faciliteren. Hierdoor ontstaat er een interessant platform dat de voordelen biedt van een omnichannel marketing strategie. Een offline ervaring die wordt versterkt door online kanalen. De conversie als gevolg van een online sampling campagne ligt vanzelfsprekend hoger dan bij een offline campagne. Een beleving is namelijk meer waard als deze aan de juiste persoon of het juiste moment wordt gekoppeld.”
 
Net als bij een offline sampling campagne staat de (offline) beleving centraal, maar de waarde van deze beleving wordt vergroot door doelgericht gebruik te maken van online netwerken. Jorritsma: “Voor merken is het essentieel om een beleving bij de klant teweeg te brengen. Pas als je een product ervaart, word je geactiveerd het product te kopen. Een webshop zit ook op de beleving; de beleving van het uitpakken van een pakketje. Online sampling is in staat de (offline) ervaring nog waardevoller te maken voor zowel het merk als de webshop.”
 
Aanvullend is het mogelijk een reviewtool toe te voegen aan een online sampling campagne waarmee feedback kan worden gegenereerd op het product. Hiermee kan bijvoorbeeld in kaart worden gebracht hoeveel klanten van plan zijn het product te kopen of voor welk product de klant een voorkeur heeft. Brand awareness wordt zo aangevuld met relevante data die meer inzicht geven in de waardering van het product en de conversie als gevolg van de sampling ervaring.
 
Dutch Moving Media biedt online sampling reeds aan voor A-merken uit eigen klantportfolio. Het online netwerk bestaat inmiddels uit 2.000 webshops waaronder onder meer Montapacking.nl (met 700 webshops onder zich), Koopjedeal.nl, Dekbed-discounter.nl en Xenos.nl. 
 

Bureaus

Media

Economisch