Eredivisie en BrandLoyalty starten samenwerking

01-03-2019 (11:18) - Marketing

BrandLoyalty, wereldwijd marktleider in loyaliteitsprogramma’s voor de food-retailsector, heeft vandaag een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing (EMM) voor een partnership met de Eredivisie. De deal loopt tot 2021 en geeft BrandLoyalty exclusieve rechten om Eredivisie-gerelateerde loyaliteitsprogramma’s aan te bieden aan de Nederlandse retailmarkt. 
 
De samenwerking komt voort uit de relatie die eerder dit jaar is ontstaan bij de lancering van de voetbalplaatjesactie, een loyaliteitsprogramma gebaseerd op de Eredivisiespelers. Binnen dit loyaliteitsprogramma konden klanten van Albert Heijn plaatjes sparen van hun favoriete Eredivisiespelers en sterspelers uit het Nederlands vrouwenelftal.
 

Rick Swinkels
, Chief eXperience Officer bij BrandLoyalty: “Onze programma’s brengen entertainment naar de winkelvloer en voegen iets toe voor klanten, wat zorgt voor verandering in hun koopgedrag. We zijn blij onze relatie met de Eredivisie te kunnen formaliseren en zo het Nederlandse voetbal middels loyalty met retail te verbinden."
 
Directeur Eredivisie Alex Tielbeke: “Brandloyalty’s expertise in de retail- en loyaliteitsmarkt creëert nieuwe en uitdagende kansen voor de Eredivisie. We kijken ernaar uit de voordelen van deze samenwerking te delen met fans van de Eredivisie. De voetbalplaatjesactie is daarvan een uitstekend voorbeeld.”
 
 
foto: Rick Swinkels (BrandLoyalty) en Alex Tielbeke (Eredivisie Media & Marketing)
 

Bureaus

Media

Economisch