Fabienne Chapot lanceert vernieuwde digitale showroom & shop

23-11-2020 (18:12) - Marketing

Met een nieuw platform is het merk Fabienne Chapot klaar voor de volgende fase in volwassenheid en groei. Een totaalervaring voor de Fabienne Chapot klant op het snijvlak tussen commerce en storytelling. Het e-commerce platform heeft de stap gezet van online winkel naar een digitale showroom die het boetiek-gevoel van het merk tot leven brengt.
 
De uitstraling is zowel exclusief als toegankelijk met in de hoofdrol de in-house handgemaakte prints. In zowel design als de user experience is rekening gehouden met de wensen van de doelgroep.
 
Joeri Bakker, Head of Positioning & Identity bij het verantwoordelijke bureau dentsuACHTUNG!: “De nieuwe site ademt Fabienne Chapot door het gebruik van de opvallende patronen en verrassende mini interacties, die vervolgens ook weer te vinden zijn op de kleding zelf. We willen dat winkelen bij Fabienne Chapot aanvoelt als een fijne en persoonlijke ervaring. Het is een mooie balans geworden tussen merk & commercie”
 

‘Just add Fabienne’

Fabienne Chapot: “Onze bekendheid hangt sterk samen met onze uitgesproken ontwerpen. Maar hoe verder je groeit, hoe meer deze prints te zien zullen zijn. De vrouwen die onze kleding dragen zijn juist op zoek naar iets unieks. En dus zochten we een manier om door te groeien zonder het handelsmerk te verliezen. Samen met dentsuACHTUNG! hebben we vorig jaar onze positionering en identiteit aangescherpt op het snijvlak van toegankelijkheid en exclusiviteit. De doorvertaling die we nu hebben gemaakt naar ons digitale platform, is wat mij betreft spot on. We zijn klaar voor de toekomst. Met ons vernieuwde platform willen we een totaalervaring bieden die vrouwen verleidt om nog meer van zichzelf te laten zien.”
 
dentsuACHTUNG! was verantwoordelijk voor de positionering, identiteit en de vertaling daarvan naar de belangrijkste touchpoints, waaronder met name het design van de nieuwe webshop.
Het platform is technisch gerealiseerd door Made by Mouses.
 

Bureaus

Media

Economisch