Franx, fintech dochter van ABN AMRO, komt met eerste marketingcampagne

07-05-2018 (11:16) - Marketing

De nieuwe dochteronderneming van ABN AMRO, fintech Franx, het digitale platform voor valutatransacties en internationaal betalingsverkeer, heeft ruim 22.000 unieke bezoekers gehad in de eerste 100 dagen. De doelgroep van Franx bestaat uit  een groep van ongeveer 50.000 MKB-ers die zaken doen met vreemde valuta.


Vandaag lanceert de dochteronderneming van ABN AMRO de eerste marketingcampagne ontwikkeld door Epidemie. Centraal staat de gedachte dat het ook anders kan: ‘Let’s be Franx, dat kan toch veel beter’.
 

De komende periode zal de fintech te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken. Frank in het Engels betekent 'eerlijk, oprecht en recht voor zijn raap'. “Die betekenis trekken we door naar onze merkwaarden, service en communicatie, aldus Hatim Chebti, Algemeen Directeur van Franx. “We stellen zaken ter discussie. We zetten vraagtekens bij de huidige processen en innoveren om tegemoet te komen aan de behoeften van ondernemers”.
 

Uitbreiding van het platform

Franx biedt ondernemers de mogelijkheid om vanaf één multi-valutarekening in 26 valuta’s internationale betalingen te doen en daarbij zelf het valuta risico af te dekken. Eén IBAN-rekening en één digitaal platform voor vreemde valuta transacties en betalingen waarbij de MKB-ondernemer zélf aan de knoppen zit. “Prioriteit voor de komende 100 dagen is om verder te groeien en het platform uit te breiden op - onder andere - basis van klantfeedback”, volgens Chebti.

Bureaus

Media

Economisch