GiG lanceert de Hard Selzer in Nederland

13-08-2020 (14:34) - Marketing

GiG Nederlands lanceert de nieuwste Hard Seltzer. Een initiatief van broers Max (24) en Bob (26) Ponsen uit Amsterdam. GiG is een sprankelend Seltzer water met een vleugje fruit, met maar 30 kcal per 100ml en 5% alcohol.


GiG staat voor vrijheid van expressie en laat dat zien in alle facetten van het merk. Iedereen heeft wel eens een ‘GiG’, een optreden, een videopresentatie, een opvoering, of gewoon een gekke act in het dagelijks leven. GiG is er voor iedereen die wil genieten van een drankje zonder zich te druk hoeven te maken over teveel suikers of kunstmatige smaakstoffen.

Trend

De Hard Seltzer-trend is overgevlogen van Amerika naar Nederland. Afgelopen jaar nam de vraag vanuit Amerikaanse jongeren naar bier af terwijl de vraag naar de Hard Seltzer verdriedubbelde. De markt maakte in de VS een groei door van 570% met herhaalaankopen van 40-60%. In Nederland doet het drankje dit jaar haar intrede. 

Bureaus

Media

Economisch