Grolsch zet in op verduurzaming van verpakkingen

30-04-2019 (13:42) - Marketing

Grolsch heeft vorig jaar opnieuw concrete en zichtbare stappen gezet in de verdere verduurzaming van haar verpakkingen. Dat blijkt uit het Jaaroverzicht Duurzaam en Verantwoord Ondernemen 2018. Zo bracht de brouwer een krat op de markt vervaardigd van 100 procent gerecycled consumenten plastic.


Daarnaast startte Grolsch met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Inmiddels zijn ook de eerste folies rondom blikken van 100 procent gerecycled plastic. Ook de plannen voor de toekomst zijn al gesmeed. Grolsch heeft bijvoorbeeld de ambitie om een volledig CO2 neutrale brouwerij te zijn in 2025: een brouwerij waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt.


Tegelijkertijd heeft de brouwer zich ook ten doel gesteld om toe te werken naar een ‘zero waste’ brouwerij. In 2018 zijn opnieuw belangrijke stappen gezet op weg hier naartoe. Circulair denken en handelen geldt daarbij als uitgangspunt.


highlights

Naast de duurzame verpakkingen heeft Grolsch in 2018 nog een aantal resultaten bereikt op het gebied van Duurzaam & Verantwoord Ondernemen. Zo heeft Grolsch opnieuw een record bereikt op het gebied van energiereductie. Nadat de brouwer in 2017 al het beste energieverbruik per hectoliter bier ooit heeft gerealiseerd (88,38 MJ/hl), scoort ze op totaal energieverbruik in 2018 nog net iets beter. Grolsch heeft vanaf 2005 haar energieverbruik met maar liefst 32 procent gereduceerd.


Grolsch bespaart bovendien 215.000 kg glas door het herontwerpen van bestaande flessen. Met lichtere flessen worden op jaarbasis grote hoeveelheden glas bespaard. Voorwaarde daarbij is uiteraard dat de flessen nog steeds gebruiksvriendelijk, stevig en veilig zijn.


Alle resultaten en doelstellingen zijn hier terug te vinden.


Bureaus

Media

Economisch