Healthy People assortiment nu in een nieuw en duurzamer jasje

01-07-2021 (14:33) - Marketing

Healthy People kiest voor een geheel nieuw design en zet een flinke stap richting verduurzaming. De nieuwe huisstijl ontstond nadat uit onderzoek uitwees dat de oude verpakkingen werden ervaren als saai en medicinaal. Door een modern en vrolijk design sluiten de verpakkingen nu beter aan op het feel good-gevoel van het merk. Daarnaast wordt de positieve werking van de toegevoegde vitaminen nu duidelijker gecommuniceerd richting de consument. De nieuwe verpakkingen bestaan voor 82% uit plant-based materiaal en zijn 100% recyclebaar.

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Healthy People. Daarom is naast de nieuwe look ook gekozen voor een ander soort verpakkingsmateriaal, die duurzamer is dan voorheen. De kartonverpakkingen van alle Healthy People fruitsappen bestaan vanaf nu voor 82% uit plant-based materiaal, zijn FSC-gecertificeerd en net als de Kefir verpakkingen 100% recyclebaar. Ook is het merk druk bezig met het verduurzamen van het fruit dat gebruikt wordt voor de sappen. Op dit moment is 50% van het gebruikte fruit al duurzaam. Het streven is om binnen een aantal jaren zelfs volledig duurzaam te kunnen zijn.

Bureaus

Media

Economisch