HEMA neemt 'next step' in Digital Out of Home

23-04-2019 (09:25) - Marketing

HEMA heeft een primeur binnen Digital Out of Home: de eerste programmatic HTML5 campagne. Deze innovatie is ontwikkeld door Oogst en OutMoove en is nu te zien op de digitale buitenreclame kanalen van Centercom en MMD Media.


Via Digital Out of Home is het nu ook mogelijk om dynamisch advertentieruimte in te kopen en in te spelen op diverse variabelen, zoals relevantie en actualiteit. Aan de hand van de beschikbare variabelen kan de meest relevante uiting worden getoond, waardoor de impact van de inzet wordt vergroot.


Voor de campagne van HEMA is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een HEMA filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde HEMA is.


the next step

Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij HEMA: 'Als HEMA zijnde willen we vooral daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie.'


Lars Postmus
, digital marketing consultant bij Oogst, a Merkle company: 'Deze uitingen zijn ‘the next step’ in outdoor advertising voor HEMA. In eerdere campagnes bleken dynamische uitingen al zeer succesvol: want hoe relevanter je adverteert hoe groter de impact. Op straat het winkelend publiek de HEMA winkel in krijgen was de volgende uitdaging. En dat is met deze bijzondere innovatie gelukt.' 


Bureaus

Media

Economisch