IKEA maakt showroom Haarlem interactief

14-01-2019 (15:02) - Marketing

IKEA Haarlem heeft de showroom volledig verbouwd. Het Zweedse woonwarenhuis test hier de komende anderhalf jaar een nieuw concept met onder andere interactieve tools, interieuradvies op maat en een betere winkelervaring door gebruik van licht, geluid en geur. IKEA test het concept ook in winkels in Canada, Frankrijk en Polen.
 

Zo kan je via een interactief scherm ter plekke je ideale kledingkast samenstellen, vertellen 'bewoners' van de voorbeeldkamers in de showroom je over hun persoonlijke woonoplossingen en kan je bij de medewerkers terecht voor persoonlijk interieuradvies. Het concept sluit aan bij de ambitie van het Zweedse woonwarenhuis om de winkelervaring de komende drie jaar compleet te vernieuwen. 

 


'Al jaren onderzoekt IKEA middels huisbezoeken wereldwijd wat nou écht bijdraagt aan het woonplezier van bewoners uit een bepaalde regio', vertelt Aditsa Möbius, storemanager IKEA Haarlem. 'De kamers in onze vernieuwde showroom zijn gebaseerd op echte huishoudens in Haarlem en omgeving.'


Bureaus

Media

Economisch