IKEA Nederland lanceert nieuwe merkpositionering

14-11-2019 (10:58) - Marketing

IKEA Nederland geeft vandaag het startschot voor een nieuwe merkpositionering: 'Iedereen slim'. De Zweedse retailer laat met de bijbehorende campagne zien dat ze zich voorbereidt op de dag van morgen én overmorgen. Steeds vanuit de gedachte dat het er niet om gaat hoe slim IKEA is, maar vooral hoe zij de Nederlandse consument helpt en inspireert om samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren. De nieuwe merkpositionering volgt 'Aandacht maakt alles mooier' op en komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis.

Iedereen is op zijn of haar manier slim. Al meer dan 75 jaar ondersteunt IKEA die gedachte met betaalbare en praktische oplossingen. Veel mensen kennen het Zweedse woonwarenhuis van de handige flat packs en de slimme manieren om zelf meubels in elkaar te zetten. Inmiddels is IKEA zoveel meer dan dat en gaat zij een stuk verder. Bijvoorbeeld met nieuwe materialen die minder belastend zijn voor het milieu - ook dat is slim. Of met nieuwe technologie waarmee je je huis slimmer en efficiënter maakt, handige ontwerptools, services en de verbeterde website en app.
 

Het bewijs

'Iedereen slim' is het bewijs van alles wat we doen en waar we voor staan.? Vanuit de visie 'een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen', maken we slim leven bereikbaar. Met de campagne spreken we de consument van vandaag en morgen op een andere manier aan. We laten met trots zien hoe we slim leven en wonen op een betaalbare manier werkelijkheid maken, en dat jij thuis misschien al slimmer bezig bent dan je zelf denkt", licht Frederike den Ottelander, Country Marketing Manager IKEA Nederland, toe.

'Iedereen slim' zie en hoor je vanaf vandaag op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media. De nieuwe merkpositionering 'Iedereen slim' met bijbehorende campagne is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life.


Over Ingka Group

Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 11 afzonderlijke bedrijven die IKEA winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 374 IKEA winkels in 30 markten en 161.200 medewerkers 's werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY19 verwelkomden deze winkels 839 miljoen bezoekers; IKEA.com telde 2,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. 
 

Bureaus

Media

Economisch