Jaarlijkse omzet baby- en kinderproducten ruim €200 miljoen

04-10-2021 (09:00) - Marketing

Jaarlijks geven Nederlanders zo’n €212 miljoen uit aan baby- en kinderproducten. Men koopt het vaakst luiers, autostoeltjes en kinderstoelen. Deze productcategorieën behalen ook een hoge jaaromzet. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders.
 
De meest verkochte kinderproducten zijn luiers. 85% van de ouders schaffen deze aan. Hierna volgen autostoeltjes (83%) en kinderstoelen (82%). Kinderwagens, commodes en fietsstoeltjes worden door 79% van de ouders aangeschaft. Onderaan de lijst vinden we de bakfiets met 13%. In totaal wordt er jaarlijks €212 miljoen aan kinderproducten besteed.
 

hoogste omzet voor luiers

Van de kinderproducten die onderzocht zijn genereren luiers jaarlijks de hoogste omzet. Deze productgroep is goed voor een jaarlijkse omzet van €50 miljoen. Kort daarop volgen kinderwagens en autostoeltjes met omzetten van respectievelijk €44 en €41 miljoen. Babyfoons staan onderaan met een totale jaaromzet van €14 miljoen.
 

Bureaus

Media

Economisch