JUMBO lanceert kookboek voor en door kinderen

16-01-2019 (09:48) - Marketing

“Eten we vandaag het recept van Max of dat van Dylan?” Dit soort vragen worden vanaf morgen gesteld binnen gezinnen in heel Nederland. Jumbo lanceert dan namelijk ‘Helden in de Keuken’. Een kinderkookboek met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, sport en YouTube.


Met ‘Helden in de Keuken’, dat onderdeel uitmaakt van een spaaractie met stickers van jeugdhelden, helpt Jumbo antwoord te geven op de dagelijkse terugkerende vraag ‘wat eten we’ en leren kinderen spelenderwijs koken. Met de recepten en tips van de helden kunnen ze zo aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel. 


meer betrokken

Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten, bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun helden in te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo legt uit hoe het initiatief tot stand gekomen is: “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag. We hopen dat we zo veel mogelijk kinderen kunnen inspireren om aan de slag te gaan met de recepten van hun helden en zo te kiezen voor lekker en gezond eten.”

Bureaus

Media

Economisch