Laatste door Robeco gesponsorde Summernights trekken 80.000 bezoekers

02-09-2018 (18:24) - Marketing

Ruim 80.000 mensen hebben een bezoek gebracht aan de dertigste editie van de Robeco SummerNights, de zomerprogrammering van Het Koninklijk Concertgebouw. De afgelopen twee maanden stonden traditiegetrouw in het teken van een groot aantal concerten, 88 in totaal, in allerlei muziekgenres. Opgevoerd door gevestigde musici, opkomende sterren en in de vorm van bijzondere samenwerkingen.
 

Violiste Rosanne Phillipens en gitarist Pablo Sáinz Villegas sloten gisteravond samen met philharmonie zuidnederland de jubileumeditie van de Robeco SummerNights af.
Simon Reinink, algemeen directeur Het Concertgebouw: “Het Concertgebouw was in juli en augustus opnieuw de plek voor prachtige, verrassende en ontroerende muzikale zomeravonden. Na een lang en succesvol sponsorship neemt Robeco na deze dertigste editie afscheid van de SummerNights. Maar met een concertformule die staat als een huis zijn de voorbereidingen voor een zomer vol concerten in 2019 alweer in volle gang.”
 

Gilbert Van Hassel,
CEO Robeco: “Met de afsluiting van de dertigste editie van de Robeco SummerNights kijken we terug op een heel bijzondere samenwerking met Het Concertgebouw. Dat die maar liefst dertig jaar heeft geduurd, zegt genoeg over het ongekende succes ervan. Duizenden concerten zijn bezocht door meer dan een miljoen mensen met verschillende muziekvoorkeuren. Robeco richt zich vanaf nu op de ondersteuning van talentontwikkeling van kinderen om ze gelijke kansen op een goede toekomst te bieden, maar wij zullen Het Concertgebouw altijd een warm hart blijven toedragen.”
 

Bureaus

Media

Economisch