London Marathon Events vernieuwt merk en herlanceert website met Dept

09-04-2021 (11:34) - Marketing

London Marathon Events (LME) organiseert evenementen voor hardlopen, wielrennen en zwemmen, die jaarlijks meer dan 200.000 deelnemers inspireren. LME schakelde de hulp van digital agency Dept in voor een brand refresh en voor het ontwikkelen van een gecentraliseerde oplossing voor het beheer van het portfolio aan websites. De eerste fase van het project betrof het flagship evenement: de London Marathon.
 
De Londen Marathon trekt een breed scala aan mensen over de hele wereld. Geïnspireerd door de prestaties van zowel topsporters als algemene deelnemers, ontwierp Dept een brand refresh. Hierin was het belangrijk dat zowel de emotie als prestatie werden gevierd; van het beginnen aan hun eerste training tot de intensiteit van het passeren van de finishlijn.
 
Dept ontwierp verschillende patronen geïnspireerd op de marathon; een unieke set van geometrische designs die de grond waar atleten op rennen vertegenwoordigt, evenals de oriëntatiepunten die ze onderweg zien en de duizenden stappen die ze zetten naar de finishlijn. De lijnen zijn geplaatst in een precieze hoek van 26,2 graden, wat precies overeenkomt met het aantal mijlen van de marathon. De patronen, levendige kleuren, duidelijke fonts en een herkenbare fotografiestijl hebben de identiteit van de London Marathon nieuw leven ingeblazen en creëerden samenhang over het gehele merk.
 
Dept vernieuwt in totaal acht websites voor London Marathon Events op Sitecore Experience Platform. Er is gekozen voor een headless contentmanagementsysteem voor geavanceerde personalisatie, een optimale gebruikerservaring en betere schaalbaarheid. Bovendien biedt het meer flexibiliteit om de website weergave op verschillende apparaten aan te passen en content te verplaatsen zonder dat hulp vanuit development ingeschakeld hoeft te worden. 
 

Creativiteit en technologie combineren

Jason Ochoa, Head of Digital bij LME: “We hebben Dept aangesteld vanwege hun vermogen om creativiteit en technologie te combineren. Ze begrijpen onze organisatie volledig en dat heeft geholpen om ons merk te vernieuwen op een manier die onze waarden weerspiegelt en die representatief is voor de duizenden mensen die we elk jaar inspireren. We zijn heel blij met de samenwerking met Dept op zowel creatief als technisch gebied en kijken ernaar uit om samen verder te werken."
 
Brian Robinson, Managing Director bij Dept: “Dept wilde een oplossing leveren die niet alleen voldoet aan de huidige behoeften van LME, maar die ook met nieuwe technologieën en mogelijke opschalingen integreert. De toekomstbestendige oplossing levert een feilloze digitale ervaring en biedt tegelijkertijd de schaalbaarheid die LME nodig heeft."
 
De London Marathon website is de eerste website die werd gelanceerd op het nieuwe platform.  

 


Bureaus

Media

Economisch