L’Oréal Paris lanceert eerste digitale make-up ervaring

04-11-2020 (10:47) - Marketing

Vandaag kondigen L’Oréal Paris en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, de lancering aan van een interactieve digitale make-up ervaring die consumenten op inventieve wijze laat experimenteren met make-up looks in de virtuele wereld. De SIGNATURE FACES collectie is een co-creatie tussen de befaamde L'Oréal Paris Global Make-up Artist Val Garland en 3D artiesten Ariel Lu en Sylvain Gaussens.
 
SIGNATURE FACES is beschikbaar op Google Duo, Snapchat en Instagram en treft Gen Z daarmee op de plekken waar zij steeds meer tijd doorbrengen - online. Van video calls, tot livestreams, tot social feeds.
L'Oréal Paris lanceert een exclusieve een look op Google Duo. Daarmee is L’Oreal het eerste beautymerk dat direct wordt geïmplementeerd in het video conference systeem van Google. De volledige collectie wordt beschikbaar gesteld via Snap Camera. Deze plugin maakt het mogelijk voor gebruikers om de digitale filters te activeren en dragen tijdens het videobellen en op Instagram en Snapchat.
 
“We hebben Duo gecreëerd om een video app van hoge kwaliteit te bieden die makkelijk te gebruiken is op meerdere platformen,” zegt Niklas Blum, product manager, Google Duo. “Nu de wereld zoveel tijd besteedt aan videobellen is het fantastisch dat bedrijven zoals L’Oréal Paris en VIRTUE deze technologie gebruiken om grenzen te verleggen binnen hun industrie.”

De SIGNATURE FACES filters zijn vastgelegd in drie thema’s; VOLUMIZING CAPSULES, PLUMP SHOT en FIRE MATCH en bestaan uit in totaal 10 virtuele filters die alleen beschikbaar zijn in de digitale wereld. Gebruikers kunnen live op beeld spelen met de innovatieve digitale texturen, die meebewegen op het scherm, voor een bijzondere en hyper-realistische look.

Pascal Rotteveel, Executive Creative Director, Western-Europe bij VIRTUE zegt: “Nu het grootste deel van onze sociale interacties plaatsvindt via schermen wilden we met Signature Faces het potentieel van digitale persoonlijke zelfexpressie laten zien. De samenwerking met L’Oréal Paris - en het experimenteren met de grenzen van digitale esthetiek en cosmetica - was te gek. L’Oréal Paris heeft gedurfde stappen gezet richting een spannende nieuwe toekomst en ik kijk uit naar wat er nog komen gaat.” 

Bureaus

Media

Economisch