Mastercard en World Food Programme starten actie voor schoolmaaltijden

15-10-2019 (16:35) - Marketing

Mastercard en het World Food Programme (WFP) van de Verenigde Naties lanceren eind oktober de actie #opgetrommeld. Met deze actie wordt Nederland opgetrommeld om zoveel mogelijk aandacht te vragen voor het belang van schoolmaaltijden voor kinderen in ontwikkelingslanden.

Voor iedere foto van een broodtrommel die met de hashtag #opgetrommeld op Facebook of Instagram wordt gepost, doneert Mastercard een week schoolmaaltijden voor een kind aan het WFP. De actie start op 28 oktober en loopt tot eind november.
 
Het WFP verleent voedselhulp in noodsituaties en werkt samen met gemeenschappen om voedzame maaltijden te realiseren in kwetsbare leefgemeenschappen. Elk jaar voorziet het WFP meer dan 20 miljoen kinderen van schoolmaaltijden. Mastercard is sinds 2012 partner van het WFP, de creditcardaanbieder doneert wereldwijd een bijdrage ter waarde van 100 miljoen schoolmaaltijden per jaar.
 

Liefdadigheidsdiner

Naast #opgetrommeld verzorgt Mastercard in samenwerking met restaurantgids Gault & Millau voor het tweede jaar op rij een liefdadigheidsdiner voor het WFP. Het diner vindt plaats op 2 december en bestaat uit een veiling en een loterij om geld in te zamelen voor het WFP. In aanloop naar deze avond doneert Mastercard voor iedere Mastercard-betaling in Gault & Millau-restaurants een hele week aan schoolmaaltijden. Na afloop van het liefdadigheidsdiner wordt het totaalbedrag van alle inspanningen gedeeld.

Bureaus

Media

Economisch