Mastercard meerjarig sponsor van Kunsthal Rotterdam

15-09-2021 (16:52) - Marketing

Mastercard en Kunsthal Rotterdam zijn deze zomer een meerjarige sponsorsamenwerking gestart. Jaarlijks zal Mastercard een van de tentoonstellingen in de Kunsthal ondersteunen. Hierbij staat het activeren van het publiek centraal.
 
De verbintenis krijgt onder meer vorm met een live stream van The Utopia Ball op zaterdag 18 september, ter gelegenheid van de opening van de tentoonstelling ‘Deep in Vogue. Celebrating Ballroom Culture’. Door het organiseren van fysieke en digitale Priceless Experiences voor kaarthouders zet Mastercard zich als partner van de kunst- en cultuursector in om kunst breed toegankelijk te maken.
 
Kunsthal Rotterdam directeur Herman van Karnebeek: “We zijn ontzettend blij met de meerjarige samenwerking met Mastercard, die ons in staat stelt om ons programma nog toegankelijker te maken voor een nieuw publiek. Met ons contrastrijke en afwisselende programma in het bijzondere gebouw van Rem Koolhaas weten we mensen steeds weer te verrassen. In de Kunsthal ga je op avontuur, en daar past Mastercard als partner fantastisch bij.”
 

Deep in Vogue

De tentoonstelling Deep in Vogue - in nauwe samenwerking met Amber Vineyard, Mother van het eerste Nederlandse ballroom house House of Vineyard - viert de ballroomcultuur. Het geeft context aan een subcultuur gevormd door en voor queer en transgender mensen, zwart en van kleur. In de tentoonstelling worden de belangrijkste aspecten uit de ballroomcultuur van de jaren 1980 tot nu belicht, met onder meer zwart-wit foto’s van documentairefotograaf Chantal Regnault, videowerken van documentairemaker Ottilie Maters en enkele mode-items. Deep in Vogue brengt de community, codes en expressieve kracht van ballroom in beeld, waarbij de focus ligt op de oorsprong en de voortdurende noodzaak om elkaar te vieren in een maatschappij die daar vaak in tekortschiet. De tentoonstelling is te zien van zaterdag 18 september 2021 t/m zondag 9 januari 2022.
 

 


Bureaus

Media

Economisch