Milka zet met nieuwe campagne in op de millennial

26-08-2020 (11:15) - Marketing

Chocoladefabrikant Mondelez International gaat in hun nieuwste campagne op zoek naar dé nieuwe Milka-smaak. Hiervoor roepen ze, voor het eerst in 120 jaar, de hulp in van de Nederlandse consument. Aan de hand van een dierbare herinnering of een leuk moment kunnen consumenten hun favoriete smaakcombinatie voor een Milka-reep opgeven.
 
Om de activatie onder de aandacht te brengen start Milka een bijzondere samenwerking met Deliveroo. Daarnaast adverteren ze op Spotify en Tinder; platforms midden in de doelgroep. Bureaus Wavemaker en HPB (Het PR Bureau) verzorgen de (influencer)marketing en PR rondom de campagne die loopt van 24 augustus tot 27 september 2020.
 

Nieuwe media en focus op millennials

Mediabureau Wavemaker heeft voor deze campagne een mediaplan opgesteld dat zich volledig richt op de millennial. Naast de inzet van bijvoorbeeld social advertising en influencer-samenwerkingen worden ook platformen Spotify en Tinder ingezet om de doelgroep te bereiken. Alle content is ontwikkeld passend bij de manier waarop content op die platformen wordt geconsumeerd. Unieke Spotify ads, persoonlijke en strategische influencer-content en een variëteit aan passende ATL uitingen, maar allemaal herkenbaar Milka. Tevens zal HPB een earned PR campagne uitrollen waarbij de veelzijdigheid van Milka-chocolade en de combinatie met bijzondere ingrediënten centraal staat.
 
“Voor deze bijzondere Milka-campagne wilden wij graag nieuwe manieren ontdekken om onze doelgroep te bereiken. Platformen als Spotify en Tinder sluiten hier naadloos bij aan. Daarbij ben ik ook trots dat wij als eerste merk binnen Mondelez International deze nieuwe type media mogen toevoegen binnen de marketingstrategie voor deze campagne,” zegt Rhandy Biemans, Brand Manager Milka Benelux.
 
Jeroen Schaling, Marketing Director van Deliveroo: “Deliveroo wil niet alleen altijd een optie zijn voor alle klanten - op ieder moment van de dag en op ieder prijsniveau - maar klanten ook graag een onvergetelijke avond bezorgen. Met deze bijzondere smaakcombinaties van patissier Jurgen Koens, die nu exclusief voor Deliveroo en Milka in drie speciale gerechten worden verwerkt, de zintuigen te prikkelen.”
 

Onvergetelijke momenten

Smaak en geur zijn één van de sterkste drijvers voor herinneringen. Voor Milka de reden om voor deze campagne hierop in te zetten. Een bijzonder moment, een grappige herinnering of een onvergetelijke situatie, iedereen kan zich er wel één voor de geest halen. Vanaf 24 augustus roept Milka daarom iedereen op om een reep te creëren die hier helemaal bij past. De consument kan uit bijna 80 ingrediënten drie smaken kiezen voor zijn of haar favoriete combinatie. Als alle inzendingen binnen zijn wordt een favoriet gekozen en deze zal mogelijk in 2021 ook in productie gaan.
 

Bijzondere samenwerking met Deliveroo

Onderdeel van de campagne is een bijzondere samenwerking tussen Milka en patissier Jurgen Koens, en maaltijdbezorger Deliveroo. Op 3 september gaan zij eenmalig een smaakvolle PR-activatie uitrollen waarbij veel opvallende smaakcombinaties centraal zullen staan. Voor deze activatie heeft de patissier drie speciale gerechtjes ontwikkeld die de zintuigen prikkelen voor een onvergetelijke avond, deze gerechten zullen eenmalig te bestellen zijn via Deliveroo in Amsterdam. 

Bureaus

Media

Economisch