Mobiel shoppen voor mode is hot

06-03-2018 (11:18) - Marketing

Uit onderzoek van ISM eCompany blijkt dat in vergelijking met het voorgaande jaar, in 2017 maar liefst achtendertig procent vaker wordt afgerekend met de smartphone in modewebshops. Daarmee is definitief de fabel uit de wereld dat consumenten de smartphone alleen gebruiken om zich te oriënteren.


Jurjen Jongejan, Online Marketing Director bij ISM eCompany.“Als ik met retailers spreek hoor ik vaak dat hun bezoekers alleen oriënteren op hun smartphone. Maar onderzoek toont aan dat consumenten wel graag mode-artikelen willen afrekenen als ze met hun smartphone een webwinkel bezoeken. Je moet dan wel een goede mobiele webshop hebben. En daar schort het in Nederland aan.”
Het aantal desktoptransacties en betalingen met de tablet neemt volgens de onderzoeksgegevens duidelijk af, met voor de desktop een afname van achttien en de tablet van tien procent. 
 

onderzoek

De resultaten van de benchmark voor modewebwinkels zijn gebaseerd op 186 miljoen bezoeken aan middelgrote en grote modewebwinkels en bijna 4 miljoen transacties. Elk kwartaal publiceert ISM eCompany de resultaten om zo een bijdrage te leveren aan het professionaliseren van de Nederlandse e-commercesector.


Bureaus

Media

Economisch