Na 20 jaar nieuwe visuele identiteit Burger King

08-01-2021 (11:46) - Marketing

Sinds 1954 moedigt Burger King met Have it Your Way gasten aan om zichzelf te zijn en ongecompliceerd te genieten. Of zoals Burger King Nederland het formuleert: hier is iedere burger king. Burger King introduceert na 20 jaar een compleet nieuwe visuele identiteit. Deze zal de komende tijd doorgevoerd worden in de restaurants en op alle punten binnen de gast- en merkbeleving. De nieuwe visuele identiteit komt voort uit de ambitie van het merk om het hele assortiment aan te bieden zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen.
 
Meer dan ooit streeft Burger King ernaar gasten te laten genieten van natuurlijk eten, zonder kunstmatige toevoegingen. Dit wordt vanaf nu ook weerspiegeld door het visuele design. Het merk introduceert een nieuw logo, verpakkingen, merchandise, menuborden, bedrijfskleding, POS-materiaal en interieur. Ook zal Burger King  de nieuwe visuele identiteit de komende periode gaan doorvoeren in alle on- en offline communicatiemiddelen. 
 
Wereldwijd neemt de complete uitrol van de nieuwe visuele identiteit meerdere jaren in beslag. Burger King Nederland start in januari 2021 met het aanpassen van het logo en het gebruik van de nieuwe stijl in communicatie, om in de periode daarna steeds meer elementen aan te passen en te vernieuwen.
 
“Trots lanceren wij vandaag onze nieuwe visuele identiteit. Voor ons is dit één van de belangrijkste manieren om met onze gasten te communiceren. Het vertelt wie we zijn en welke waarden we belangrijk vinden.” aldus Esther van de Graaf, Marketing Manager. “We willen met onze nieuwe visuele uitstraling gasten trek laten krijgen in onze burgers en de gastervaring optimaliseren. Met als uitgangspunten natuurlijk ‘flame-grilling’ perfectie en, boven alles, smaak!”
 

Design met karakter

Elk element van de nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld om beter aan te sluiten bij de strategie en de ‘food journey’ van Burger King®. De uitgangspunten voor het design reflecteren de wereldwijde karaktereigenschappen van Burger King®: Big & Bold, Playfully Irreverent, Mouthwatering and Proudly True.
 
 

Bureaus

Media

Economisch