Naturalis is Coolest Dutch Brand van de maand oktober

18-10-2017 (09:00) - Marketing

Naturalis staat in de stijgers. Letterlijk en figuurlijk, want het museum krijgt een remake. In 2019 opent het compleet vernieuwde Naturalis haar deuren met als doel om in 2020 niet alleen het leukste familiemuseum van Europa, maar ook dé autoriteit op het gebied van biodiversiteit te zijn. Zoveel visie, ambitie en doorzettingsvermogen wordt door de redactie van FONK beloond met de titel Coolest Dutch Brand van de maand oktober. Met deze benoeming is Naturalis in de race voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar 2017.
 

420.000 bezoekers

Corine van Impelen, hoofd marketing & communicatie. : ‘In 1998 opende het museum voor 150.000 bezoekers per jaar. Nu trekken we zo’n 420.000 bezoekers per jaar. We klappen uit onze voegen. Er moet wat geburen om de groei bij te benen. Want die neemt, vooral de laatste twee jaar, explosief toe.’ 
Daarbij komt dat Biodiversiteit steeds meer op de agenda staat. Van Impelen: ‘Dat is onze kans. In 2020 willen wij gezien worden als de autoriteit op het gebied van biodiversiteit.’
En dus moest Naturalis van binnen en van buiten in de stijgers en misschien wint dit kennisinstituut/museum daarmee straks de titel Coolest Brand van het Jaar 2017.
 

Wie wordt hèt Coolest Dutch Brand van 2017?

De redactie van Fonk selecteert maandelijks de coolest brands van Nederlandse origine. In 2017 draait het om Nederlandse merken met een lange traditie die (dankzij innovatie en uitgekiende marketing) opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor ze ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich weten te binden. 
In februari 2018 komt de vakjury bijeen om de winnaar van 2017 te kiezen. De 40 koppige vakjury bestaat uit creatives en strategen (activatie, digital, reclame en media specialisten) en heeft twee onafhankelijke juryvoorzitters. De award wordt ontworpen door designer Robert Bronwasser. In maart 2018 zal de award Coolest Dutch Brand 2017 worden uitgereikt. De genomineerde merken tot nu toe: Gazelle, JOZO, SOA Aids Nederland, Heineken, Remia,Efteling,HEMA en ten Cate. Coolest Dutch Brand van deze maand: Naturalis.
 

Maak kennis met de vakjury

Inmiddels is de vakjury die zich over de genomineerde Coolest Dutch Brands zal gaan buigen, samengesteld. Met gepaste trots  maken wij de ‘jurors’ (in alfabetische volgorde) bekend:
 
Rob Benjamens                    voorzitter
Olaf Litjens                       voorzitter
 
Jur Baart         Fitzroy
Eugene Bay VBAT
Martijn de Beijer CHUNK
Geertje Hoek                           Talpa Content
Frans Brand Group for Brands
Perre van den Brink Virtue 
Jan Willem Brüggenwirth dcd
Mike Dijkstra Globrands
Jeroen van Eck Joe Public
Kerrie Finch Finch Factor
Marco Gijsen BrandDeli
Maira Evers                             The Gardeners
Pim van Helten dpdk
Meindert van den Heuvel        Interbest
Marcel van der Heijden a friend of mine (part of dept)
Rik Heymen Kokoro
Nico Hilhorst                            M2Media
Brian Hirman Goud Uberconnected
Ingeborg Steenman                Sanoma
Ivo Janssens Audax
Mariska Kloezen Cheil Amsterdam
Rob Koghee New Skool  Media
Jelle Kolleman         Made.for.Digital
Philip Kok                                The Valley
Paul Kroef ARA
Inge Ligthart Dawn
Hans Molenaar Beeckestijn
Lodewijk van der Peet BeyenMeyer
Ivo Roefs         DDB & Tribal Amsterdam
Kees-Jan Rozestraten De Combinatie van Factoren
Annette Menheere                   Grey
Christian van Santen Van Santen Netwerk
Ronald van Schaik Kaliber
Taco Schmidt Qindle
Gesina Roters                         Day
Max Verheul                            OMS
Marcel Verhaaf                        Anthem Ravi Amaratunga                    We Are Pi
Max Verheul                            OMS
Thomas van Vessem De Persgroep
Maarten de Vries Digital Agency Group
Bas Welling WeFilm
Klaas Weima         Energize
Radjen van Wilsem                 CS Digital
Marcel van Wing ALFRED
Nicolette Hulsebos FONK
 

 

 
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch