Nederlanders vinden PLUS de supermarkt met de beste voorjaarscommercial

02-05-2019 (09:17) - Marketing

Volgens Nederlanders die meededen aan de voorjaatscommercialcompetitie van commercialreview.nl, heeft PLUS dit jaar de beste voorjaarscommercial. De supermarkt scoorde een gemiddeld cijfer van 8,6. Andere deelnemende commercials waren van Albert Heijn, JUMBO en Lidl. 


De commercial van de Lidl kreeg de laagste score: een 6,5. Met de competitie wil commercialreview.nl Nederlanders hun mening laten geven. 'Wij geloven erin dat het testen van commercials van groot belang is en willen hierbij helpen', aldus Ruben Balfoort. 


Reviewers bleken vooral het samenzijn te waarderen in de commercial van PLUS. Wel gaven reviewers aan dat de commercial wat minder een vrolijk voorjaarsgevoel opwekt. 'De vraag is welke emotie het meest blijft hangen. Het saamhorigheidsgevoel of meer de donkere kant: het overlijden van dierbaren, zoals in de kerstcommercial het geval was en ook in de voorjaarscommercial even het geval lijkt. Voor PLUS is het van belang dat ze, ondanks dat er een lijn zit in de verhalen van de commercials, oppassen dat er geen negatieve sfeer komt te hangen om het merk', stelt Balfoort


lidl

Bij de commercial van Lidl gaven reviewers onder meer aan de spot niet geloofwaardig te vinden. Ook zeiden enkelen dat de commercial nietszeggend is voor het merk. Over de performance van Ali B waren de meningen verdeeld. De een vond dat Lidl hiermee te veel probeerde om de reclame op te leuken met een BN'er, de ander vond dat hij vrolijkheid toevoegde.


De volgende competitie staat inmiddels ook alweer live: 'De Nederland fietst commercial competitie'. Hierin worden verschillende fietsgerelateerde commercials met elkaar vergelijken. 


Bureaus

Media

Economisch