Nestlé en het Rode Kruis starten samenwerking voor een goede start van het nieuwe schooljaar

23-08-2021 (11:08) - Marketing

Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis. Het gedoneerde bedrag wordt omgezet in AH-boodschappenkaarten die het Rode Kruis onder kwetsbare gezinnen verdeelt, zodat die zelf producten kunnen kopen waar ze behoefte aan hebben.


In 2020 introduceerden het Rode Kruis en Nestlé de campagne ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’. Een week lang doneerde Nestlé bij aankoop van twee deelnemende producten een bedrag aan het Rode Kruis, oplopend tot een totaal van € 113.740. Dit werd omgezet in AH-boodschappenkaarten van 15 euro per stuk, waarmee gezinnen gezinnen zelf konden bepalen wat zij op dat moment nodig hadden. Dit jaar duurt de actie in tegenstelling tot vorig jaar, drie weken. 


Bureaus

Media

Economisch