NEWCRAFT start nieuw digital retail marketing bedrijf UNFOLDR

13-05-2019 (12:08) - Marketing

NEWCRAFT heeft UNFOLDR opgericht en richt zich hiermee volledig op digital retail marketing. Nu de huis aan huis folder bereik verliest, moeten retailers en (FMCG) merken op zoek naar andere en betere manieren om de consument te bereiken. UNFOLDR wil retailers en (FMCG) merken helpen om de digitale platformen en communicatiekanalen in te zetten als alternatief voor de traditionele folder.


Steeds meer gemeenten voeren de Ja/Ja sticker in, waarmee alleen mensen die expliciet toestemming geven nog huis aan huis folders ontvangen. Volgens brancheorganisatie MailDB had in Amsterdam in 2018 slechts 23% van de huishoudens zo’n sticker op hun brievenbus. Ook Rotterdam en Den Haag voeren de sticker dit jaar in en de verwachting is dat meer gemeenten volgen. De folder is een doeltreffend medium, maar nu de distributie afneemt, moeten retailers en hun leveranciers op zoek naar een toekomstbestendige manier om hun consumenten te bereiken. 
 

Relevantie

UNFOLDR helpt retailers hun digitale platform en kanalen zo in te richten dat zij relevanter communiceren met de consument én transparanter worden richting leveranciers. Met behulp van de juiste marketing technologie wordt er waarde toegevoegd voor alle betrokken partijen; meer relevantie voor de consument, en meer omzet voor retailers en leveranciers. 
 
Het bedrijf is opgericht samen met NEWCRAFT’ers John Molendijk en Robin Vinkesteyn. 
John Molendijk: “Digital retail marketing kan veel slimmer dan hoe het al jaren gaat! Door marketing, technologie en data met elkaar te combineren, kunnen retailers nog meer waarde creëren voor hun leveranciers. Deze waarde zat voorheen in traditionele middelen als de folder, dit speelveld is nu aan het veranderen. UNFOLDR helpt retailers en hun leveranciers met deze transitie.” 
 

Samenwerking

UNFOLDR is een nieuw bedrijf, maar werkt nauw samen met NEWCRAFT. Zo kunnen opdrachtgevers profiteren van alle expertise die beide organisaties te bieden hebben. Op dit moment helpt het bedrijf al een aantal grote retailers en (FMCG) merken. 
 

Bureaus

Media

Economisch