Nielsen Brand Effect integratie met Spotify

12-09-2018 (10:38) - Marketing

Met de integratie van Nielsen Brand Effect in Spotify kunnen adverteerders zien hoe hun berichten aansluiten bij het publiek en de effectiviteit onderzoeken van campagnes die bedoeld zijn om de merkbekendheid, perceptie en aankoopintentie te vergroten. Op basis van deze gegevens kunnen marketeers beter geïnformeerd investeren in hun marketingmix en hun campagnes op Spotify verbeteren.


Brian Benedik, Global Head of Advertising bij Spotify: 'Allerlei soorten adverteerders zijn vertegenwoordigd op Spotify, omdat ze contact zoeken met consumenten in een omgeving die wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt en vertrouwd wordt. En naarmate ons advertentieplatform volwassener wordt, willen we bewijzen dat Spotify niet alleen ontzettend cool is, maar dat het een waardevol platform is dat een impact kan hebben voor adverteerders.' 


Jessica Hogue, Senior Vice President of Digital Sales bij Nielsen: 'Marketeers moeten vragen over alle facetten van hun campagnes kunnen beantwoorden en dus zijn we blij dat we gaan samenwerken met Spotify om hen meer inzicht te geven in de manier waarop ze campagnes kunnen optimaliseren. Of het nu gaat om het creatieve formaat, de lengte van een advertentie of de plaatsing, wij geven adverteerders concrete informatie die gebaseerd is op echte mensen. Hiermee kunnen ze beter geïnformeerde keuzes maken en de waarde van hun investeringen maximaliseren.'

 

nieuwe stap

De integratie van Nielsen Brand Effect door Spotify is een nieuwe stap in de samenwerking tussen de twee bedrijven. De onderneming biedt haar klanten momenteel de mogelijkheid om Nielsen Digital Ad Ratings te gebruiken om het bereik van hun Spotify-campagnes te meten. Daanaast maakt Spotify gebruik van Nielsen Catalina Solutions om de toename van offline verkopen aan te tonen en werkt het met Nielsen Media Lab en Nielsen Consumer Neuroscience om de merkbetrokkenheid van hun publiek te registreren.


Nielsen Brand Effect wordt geintegreerd in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië.
 


 

 

 


Bureaus

Media

Economisch