Nieuwe merkcampagne Lexa.nl: Start Something Real
26-12-2018 (06:30) - Marketing
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de nieuwe merkcampagne ‘Start Something Real’.
In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven. In de nieuwe merkcampagne brengt Lexa de online en offline dating wereld dichter bij elkaar, want na de online klik is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date de start van een nieuw verhaal kan zijn. De campagne wordt ook uitgerold in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. Start Something Real is in Nederland vanaf 26 december te zien en te horen op zowel TV, radio als digitaal.
“De opkomst van 'quick fix' datingapps heeft online dating veranderd in een spel van swipes, likes en vluchtig contact. Consumenten zijn gewend aan binge consumptie en daar lijkt online dating geen uitzondering op. Bij Lexa gaat het juist niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit van de ontmoetingen en echte connecties tussen singles.”, zegt Roelijne Peters, Market Manager Nederland bij Lexa. Uit onderzoek van Lexa* blijkt dat een meerderheid van de singles (57%) soms het gevoel heeft dat ze meedoen aan een vleeskeuring. Voor driekwart van hen is oprechte interesse het belangrijkste criterium bij online daten.
Start Something Real
De commercial toont in eerste instantie een onrealistische wereld overspoeld met nepnieuws, waarna de echte emoties en authenticiteit worden benadrukt van echte verhalen die ontstaan op Lexa. Op 26 december is de lancering van de nieuwe merkcampagne.
Credits
LEXA - MEETIC GROUP
CEO: Alexandre Lubot
CMO: Karine Dussert Sarthe
VP Brand & Consumer Europe: Emilie de Fautereau
VP Markets Europe: Sophie Ak Gazeau
Marketing Manager Europe: Julie Deffontaines
Market Manager NL: Roelijne Peters
Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Gaëtan du Peloux, Youri Guerassimov
Copywriter: Antonin Jacquot
Strategische planning: Léoda Esteve
Social: Anh-Dao Lepinaux, Inès Del Fabbro
Director: Helmi
DOP: Julien Poupard
Producer : Erinn Lotthé Guillon
Line Producer: Sybil Esterez
Post-production: Prodigious
Sound Production: Prodigious
PR: Coopr