'Nieuwe privacywetgeving heeft email marketing juist gered'

18-12-2018 (17:15) - Marketing

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is geen catastrofe gebleken, maar heeft email marketing juist gered. Dat zei Shane Phair, chief marketing officer van Campaign Monitor, onlangs tijdens een seminar over email marketing in Amsterdam. De nieuwe privacywetgeving verbetert volgens hem de kwaliteit van adressenbestanden en de communicatie met potentiële klanten.
 

'Het is lastig communiceren met mensen die niets van je willen horen. Als bedrijf moet je daar geen energie in steken. De focus moet om die reden liggen op de kwaliteit van je adressenlijst, niet op het aantal adressen dat er op staat', aldus Phair


Zodra een klant toestemming geeft om hem of haar te mailen, is dat volgens de chief marketing officer een blijkt van vertrouwen. 'Probeer daarom relevante zaken over je klanten en hun wensen te weten te komen en speel daar met je boodschap op in', is zijn advies. De communicatie zou daarbij vanaf het begin individueel en persoonlijk moeten zijn. In 40 procent van de gevallen gebeurt dit momenteel nog niet. 

 


Bureaus

Media

Economisch