Ontbijten met banaan volgens Chiquita

03-07-2018 (11:42) - Marketing

Uit onderzoek van bananenbedrijf Chiquita blijkt dat 70% van de Nederlanders bananen als tussendoortje eet. Maar Chiquita wil laten zien dat bananen ook lekker en gezond zijn als ontbijt.


Daarom organiseert het bedrijf deze week een ontbijtinspiratiesessies in alle achtendertig Albert Heijn XL winkels en een pop-up Breakfast Bar in de AH XL Eindhoven. Ter plekke worden ontbijtgerechten bereid, van banaan smoothiebowl tot pannenkoekjes van Chiquita banaan en avocado. In de winkel is ook een speciaal ontwikkelde receptenkaart verkrijgbaar met extra gerechten. In de AH XL Eindhoven kunnen klanten de hele dag terecht in de pop-up Breakfast Bar van Chiquita, waar meerdere gerechten geproefd kunnen worden.

 

tegen verspilling

In de receptenkaart noemt Chiquita naast inspirerende recepten ook de verschillende stadia van de banaan, van minder rijp tot rijp. Zo zijn rijpere en vaak wat donkere bananen extra zoet en daardoor ideaal als suikervervanging maar ook goed voor toepassing in recepten. Geen reden dus om overrijpe bananen weg te gooien.



Bureaus

Media

Economisch