Oracle lanceert tool die leadkwalificatie automatiseert

23-09-2021 (11:32) - Marketing

Om marketeers te helpen bij het opzetten van campagnes die uitstekende verkoopkansen genereren en cycli van deals versnellen, heeft Oracle de Oracle Fusion Marketing tool in het leven geroepen. Fusion Marketing, onderdeel van Oracle Advertising and CX, stelt marketeers in staat om eenvoudig campagnes op te zetten die traditionele marketing- en advertentiekanalen overstijgen.
 
Het is de eerste marketing automation-oplossing die is ontworpen om het hele lead-kwalificatie- en conversieproces te omzeilen. Fusion Marketing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om automatisch leads te beoordelen op accountniveau, te voorspellen wanneer consumenten klaar zijn voor een gesprek met een verkoper, en een gekwalificeerde verkoopkans te genereren in CRM-systemen.
 

Fusion

De meeste verkopers hebben de ervaring dat hun CRM-systeem hen onvoldoende helpt bij hun sales-activiteiten. Deze kloof tussen verkoop- en marketingteams wordt een steeds grotere uitdaging naarmate het B2B-koopproces complexer wordt. Klanten en prospects communiceren nu met organisaties via een steeds breder scala aan digitale kanalen. Fusion Marketing vereenvoudigt en versnelt de creatie en uitvoering van marketingcampagnes door het end-to-end proces van leadgeneratie en -kwalificatie te automatiseren. Met Fusion Marketing kan elke marketeer eenvoudig campagnes opzetten en uitvoeren met consistente boodschappen via reclame- en e-mailkanalen, en dat alles in slechts enkele minuten. Dit helpt marketeers de prestaties van campagnes te verbeteren door de output van hooggekwalificeerde verkoopkansen te verhogen.
 
Fusion Marketing begeleidt de marketeer door het hele proces van het opzetten en uitvoeren van campagnes, inclusief:
- Het opbouwen van een doelgroep van bekende contactpersonen: marketeers kunnen een product of dienst selecteren waarop de campagne zich richt, en vervolgens een lijst van bekende contactpersonen selecteren uit elk CRM-systeem.
- De doelgroep uitbreiden: vanuit die doelgroep genereert Fusion Marketing automatisch een zeer gericht doelgroep profiel voor gebruik in online advertenties om mensen te bereiken die mogelijk relevant zijn voor de campagne, maar onbekend zijn in de contactendatabase.
- Het identificeren van de beste klantreferenties: op basis van de focus van de campagne en de specifieke branche van elke klant, beveelt Fusion Marketing de beste referentieverhalen die gepromoot kunnen worden in de campagne.
- Campagne-configuratie vereenvoudigen: Fusion Marketing biedt een overzichtelijke gebruikersinterface voor het toewijzen van alle campagnemiddelen die nodig zijn om de campagne uit te voeren via e-mail, landingspagina's op websites en advertentiekanalen. Voorheen moesten bedrijven op meerdere systemen vertrouwen om dit te doen.
- Starten van de campagne: de marketeer kan eenvoudig reclamebudget, begin- en einddatum instellen en zijn campagne lanceren.
- Resultaten monitoren: een kant-en-klaar dashboard dat marketeers realtime inzicht geeft in de campagneprestaties.

Nadat campagnes zijn gelanceerd, automatiseert Fusion Marketing het genereren en kwalificeren van leads:

- Gepersonaliseerde campagne-microsites: e-mails en advertenties brengen mensen naar een automatisch gegenereerde microsite voor elke campagne, die klantreferenties bevat die weer zijn gepersonaliseerd voor de branche en interesse van de klant.
- Leadkwalificatie op basis van AI: Fusion Marketing monitort de betrokkenheid bij alle campagnekanalen, waaronder e-mails, onlineadvertenties en bezoek aan de microsite. Omdat interesse op bedrijfsniveau van belang is, kwalificeert Fusion Marketing interesse op accountniveau door engagement van mensen binnen hetzelfde bedrijf samen te voegen. Dit AI-algoritme genereert automatisch gekwalificeerde kansen voor verkopers wanneer het voldoende interesse detecteert.
- Levert gekwalificeerde kansen aan elk CRM-systeem: wanneer gekwalificeerde kansen zijn geïdentificeerd, worden ze geleverd aan het CRM-systeem.
 

Bureaus

Media

Economisch