Pathé zet Snapchat Lens in om mensen ook buiten bioscoop 4DX te laten ‘ervaren’

27-11-2019 (11:10) - Marketing

Om de opening van de achtste 4DX-zaal in Nederland te vieren, heeft Pathé samen met GoSpooky een speciale Snapchat Lens ontwikkeld om filmliefhebbers ook buiten de bioscoop de effecten van 4DX te laten ‘ervaren’.

De bijzondere 4DX-ervaring – die bezoekers een vierde dimensie geeft met bewegende stoelen, geur en weersimulaties – is erg populair in Nederland. Sinds de opening kozen al zo’n 900.000 bezoekers voor deze ervaring. Gebruikers van de Snapchat Lens kunnen nu een aantal effecten ook thuis in hun filter ‘ervaren’ zoals sneeuw, regen en beweging.

De achtste 4DX-zaal gaat deze week open in Pathé Utrecht Leidsche Rijn. In december 2017 opende de eerste 4DX-zalen bij Pathé De Munt in Amsterdam en Pathé De Kuip in Rotterdam. Daarna werden nog vijf zalen geopend in Scheveningen, Eindhoven, Maastricht, Nijmegen en Amsterdam Arena. De negende zaal zal op 17 december openen in Zwolle.
 


Bureaus

Media

Economisch