PepsiCo nieuwe hoofdsponsor UEFA Vrouwenvoetbal

26-08-2020 (12:53) - Marketing

In aanloop naar de finale van de UEFA Women's Champions League op 30 augustus, heeft PepsiCo (NASDAQ: PEP) een meerjarige samenwerking met het UEFA Vrouwenvoetbal aangekondigd. Met deze samenwerking versterkt PepsiCo zijn aanwezigheid op het hoogste niveau van het voetbal. PepsiCo's UEFA Women’s voetbalpartnership zal naast de huidige meerjarige sponsoring van de UEFA Champions League voor mannen bestaan.
 
'PepsiCo is trots om zijn wereldwijde partnerschap met de UEFA te versterken en uit te breiden, zodat het nu ook het UEFA Vrouwenvoetbal omvat', aldus Ram Krishan, Global Chief Commercial Officer, PepsiCo. 'Dit is een bijzonder moment in de evolutie van het voetbal – en ons bedrijf. We kijken ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de acceleratie van het vrouwenspel en ons in te zetten voor de toekomst van het vrouwenvoetbal.'
 

vijfjarige samenwerking

Met de vijfjarige samenwerking ondersteunt PepsiCo vrouwenvoetbal op alle niveaus tot en met zomer 2025. Het bedrijf wordt de hoofdpartner van de UEFA Women's Champions League, de UEFA Women's EURO, de UEFA Women's Onder 19 en Onder 17 kampioenschappen en de UEFA Women's Futsal EURO, evenals UEFA's Together #WePlayStrong-programma, dat erop gericht is meer meisjes en vrouwen aan te moedigen om te voetballen.
 
Sinds PepsiCo in 2015 een belangrijke sponsor werd van de UEFA Champions League, werkt het bedrijf samen met de UEFA om fans te enthousiasmeren en dichter bij de atleten en het spel waar ze van houden te brengen, waaronder vrouwelijke sterspelers zoals de Nederlandse vedette Lieke Martens.
 
PepsiCo zal een inclusieve UEFA-activeringsstrategie implementeren op de platforms voor de mannen en vrouwen, waarbij de brands Pepsi®, Lay's® en Gatorade ™ het voortouw blijven nemen. 

 


Bureaus

Media

Economisch