Philips stapt volop in subscription-economy

10-04-2019 (14:30) - Marketing

De huidige e-commercewebsite van Philips is uitgebreid met verschillende abonnementsvormen voor de Lumea en Sonicare producten. Met de door rb2 gerealiseerde abonnementsmodule en het advies over de strategie rond abonnementen van Subscription Factory draait Philips nu volop mee in de subsciption-economy.
 

Abonnementsvormen voor producten zijn niet nieuw, we streamen massaal films en muziek via Netflix en Spotify. Echter is Philips pionier met het aanbieden van persoonlijke verzorgingsproducten als abonnement. Zo biedt de abonnementsmodule de mogelijkheid om een Lumea IPL-ontharingsapparaat te proberen voordat je het volledige bedrag betaald. Ook de ontvangst van Sonicare tandenborstelopzetstukken kan via deze nieuwe module geregeld worden. 
 

“We zien enorme kansen in de subscription economie. Met de hulp van rb2 en Subscription Factory hebben we in korte tijd een technisch sterk en schaalbaar platform neergezet. Met deze oplossing bouwen we aan de relatie met onze klanten en aan de toekomst van Philips”. Aldus Marinus van Diggelen, Director Digital Products Marketing & New Business Models, Philips
 

Naadloze aansluiting 

Multinational Philips heeft al een flink e-commerce platform staan. De door rb2 gerealiseerde applicatie sluit daar naadloos op aan. “Er staat nu een hypermodern abonnementssysteem, gebouwd onder cloud-native serverloze architectuur, in de Philips Azure cloud”, aldus IT Director Roelof Blom van rb2.
 

Effectieve samenwerking

Met het advies rond de complete subscription-economy en de Zuora-expertise heeft Subscription Factory gezorgd voor een perfecte inrichting van het Zuora-platform, een subscription-engine, die het beheren van abonnementen, maar ook het hele back-end van de financiële uitdagingen rond abonnementen beheert.
 
“Pricing and Packaging” zijn cruciaal om succesvol te zijn in de Subscription Economy. Subscription Factory heeft Philips begeleidt naar een aantal subscription archetypes om de verschillende merken en regios succesvol te krijgen in de Subscription Economy, aldus CEO Timo Zuidgeest van Subscription Factory.
 
 
Door de inzet van rb2 en Subscription Factory staat er een lean maar technisch sterke abonnementsmodule die klaar is voor toekomstige uitbreiding binnen Philips. Voorlopig is de abonnementsmodule alleen in Nederland beschikbaar, maar het is eenvoudig op internationaal niveau te implementeren. 
 

Bureaus

Media

Economisch