Polestar, Thijs Biersteker en Stedelijk Museum slaan handen ineen voor duurzame toekomst

19-10-2021 (10:24) - Marketing

Polestar en Thijs Biersteker openenden de interactieve installatie We Harvest Wind, als onderdeel van het meerjarige partnership met Stedelijk Museum Amsterdam. Het indrukwekkende werk nodigt uit om over het belang van hernieuwbare energie te praten en de kracht hiervan in levenden lijve te ervaren. Energie moet duurzaam worden en Biersteker laat met We Harvest Wind zien (en voelen) dat we die transitie in eigen hand hebben.
 
Aanleiding voor de totstandkoming van de installatie is het onlangs gepubliceerde LCA (Life Cycle Assessment) rapport van Polestar. Het merk is daarin transparant over hoe duurzaam het hele productieproces van de nieuwe Polestar 2 is en concludeert dat een EV pas echt duurzaam wordt als deze ook groen wordt geladen. Dit is nu vaak nog niet het geval, maar (de meeste) consumenten zijn zich daar niet bewust van. Een belangrijke conversatie die gevoerd moet worden en goede aanleiding voor Polestar en Thijs Biersteker tot het maken van een werk over wind. Thomas Ingenlath, CEO Polestar: “Wij proberen aandacht te creëren rondom groene energie. Bierstekers installatie is onderdeel van dit initiatief.”
 
Stedelijk Museum wil een katalysator zijn voor gesprekken over een duurzame en inclusieve toekomst. Het geeft een podium aan kunstenaars die signaleren wat er speelt in de samenleving en artistiek experimenteren met innovatie en nieuwe oplossingen. Polestar en Stedelijk Museum zijn een partnership voor drie jaar aangegaan. De installatie van Biersteker is daar onderdeel van.
 
Voor de installatie heeft het Stedelijk Museum het auditorium beschikbaar gesteld. Zo kunnen bezoekers van 31 oktober tot en met 3 november actief deelnemen aan de installatie, gemaakt van de innovatieve duurzame materialen waarmee Polestar werkt. Na 3 november reist de installatie verder. Om nieuwe conversaties te starten over hernieuwbare energie en de kracht van verandering.
 

Bureaus

Media

Economisch