Reebok verenigt zich onder één logo en woordmerk

06-11-2019 (17:10) - Marketing

Reebok gaat één logo en woordmerk uitgedragen vanaf 2020. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de meest herkenbare en onderscheidende kenmerken: het Vector logo en het "dropped-R" woordmerk.
 
Het logo en woordmerk worden volledig geïntegreerd in de Reebok sport- en lifestyle producten. In aanloop naar 2020 lanceren er deze maand al exclusief een aantal producten met het Vector logo. Het is een evolutie die voortbouwt op Reebok's historie en deze verbindt met de toekomst.
 
Karen Reuther, vice president Creative Direction: “Under a unified banner, all of our products and experiences will tell a single story that is clear and consistent. The Vector was created as a logo version of the iconic Reebok side stripes and cross-check design that dates back more than fifty years. It’s compelling, dynamic and powerfully linked to some of our greatest cultural moments.”
 
Het Vector logo werd voor het eerst geïntroduceerd in 1992 en wordt sindsdien in verschillende vormen gebruikt, het meest recentelijk op de iconische- en lifestyle producten van de Reebok Classic collectie. Het nieuwe Vector logo is een vernieuwde, subtiele en moderne evolutie van het origineel. Het Reebok Delta logo, dat in 2011 voor het eerst op het product werd geïntroduceerd, zal in de toekomst nog kenmerkend blijven voor geselecteerde producten uit de CrossFit en de UFC kledingcollectie van Reebok. 

Bureaus

Media

Economisch