Rotterdamse metro eerste in Nederland met tunnelreclame

20-04-2021 (11:11) - Marketing

De RET lanceert vandaag samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren. Op de wanden van de metrotunnel tussen de stations Blaak en Beurs zijn verticale led strips aangebracht die full motion beelden tonen die reizigers zien zodra de metro in volle vaart voorbijkomt.
 
Door de snelheid van de metro lijkt het alsof je middenin een film zit zodra je uit het raampje kijkt. Ken Bicknell, president en CEO van adtrackmedia: "We nodigen de Rotterdammers uit om te genieten van onze media terwijl ze met de metro rijden. De eerste adverteerders zijn Samsung en Fanta (Coca Cola) die via deze weg hun nieuwe producten aan metroreizigers tonen. De introductie van subway advertising in Nederland is zowel een showcase van moderne technologie als een toekomstvisie. Nu de technologie in Rotterdam werkt, zullen we snel verder uitbreiden binnen het RET-netwerk en dat hopen we ook elders in Nederland en Europa te doen."

Bedrijven die interesse hebben, kunnen zich melden bij Maarten Duijne op 06 21389662.

 


Bureaus

Media

Economisch