Scotch & Soda versnelt groeistrategie

11-10-2021 (12:54) - Marketing

Het Amsterdamse lifestyle en modemerk Scotch & Soda gaat zijn groeistrategie versnellen. Dit omvat de opening van 15 nieuwe fysieke winkels en 7 shop-in-shops tegen het einde van het jaar in Europa, Azië-Pacific, Noord-Amerika en het Midden-Oosten.
 
Deze uitbreiding omvat nieuwe winkels in eigen beheer evenals franchisevestigingen in grote wereldsteden zoals Parijs, Madrid, Philadelphia, Charlotte, Gotenburg, Riyad, Mumbai, Boekarest, Dortmund, Stuttgart en Perth.
 
Het merk zette in augustus zijn eerste stappen op de Chinese online markt en kondigt nu officieel de lancering van zijn eerste digitale store op het platform Tmall in China aan. Dit is het eerste commerciële initiatief dat het merk in dit land onderneemt sinds zijn introductie op de Chinese markt in juli. Deze stap zal binnenkort gevolgd worden door de opening van fysieke winkels in grote Chinese steden. Ter promotie van het merk in deze regio heeft Scotch & Soda onlangs ook social media accounts aangemaakt op Weibo, Little Red Book, WeChat en Douyin.
 
Frederick Lukoff, CEO, zegt er het volgende over: "Met trots kondigen wij aan dat Scotch & Soda zijn groeistrategie gaat versnellen. Dit is een enorm enerverende tijd voor ons bedrijf, ondanks alle uitdagingen waar de retailindustrie het hoofd aan heeft moeten bieden ten gevolge van de COVID-19-pandemie. We zetten de uitbreiding van ons retailnetwerk op internationaal niveau voort, verstevigen onze positie op markten waar we al aanwezig zijn en introduceren ons merk in belangrijke markten zoals China. Wij zien in deze regio enorm veel potentieel om nieuwe klanten te bereiken en voor te stellen aan ons merk." 

Bureaus

Media

Economisch