Seepje geeft inzicht in 'Parfum'

30-04-2019 (15:57) - Marketing

Geurstoffen, ze vormen een belangrijke motivator voor de aanschaf van was- en reinigingsmiddelen. Hoewel je op het etiket de verzamelnaam 'Parfum' terugvindt, is het niet verplicht te vermelden wat er precies in dat parfum zit. Seepje geeft openheid en maakt op aantrekkelijke wijze alle ingrediënten van hun 'Parfums' zichtbaar.


'Naast een positieve impact op alle betrokkenen en het milieu, moet een product de verwachtingen overtreffen als je het gebruikt. Precies daarom gebruiken we wél geurstoffen, essentieel voor de positieve gebruikservaring van onze klanten', aldus Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje.


openheid

Synthetische geurstoffen worden gemaakt op basis van aardolie. Deze man-made geurstoffen blijven over het algemeen langer hangen, zijn goedkoper en bieden een breder pallet aan geuren. Voorbeelden van synthetische ingrediënten in parfums zijn synthetische muskverbindingen en ftalaten. Deze zijn gelinkt aan negatieve gevolgen voor de gezondheid van gebruikers op de lange termijn.


Dit betekent overigens niet dat het gebruik van natuurlijke geurstoffen geheel zonder risico is. Natuurlijke geurstoffen kunnen allergenen bevatten, die vermeld dienen te worden op het product. Gabriëlse: 'Wat er precies in zit? Wij zijn er open over. Zo kan de consument een bewuste keuze maken.'


Bureaus

Media

Economisch