Shoeby lanceert meisjescollectie in samenwerking met Nicolette van Dam

31-08-2018 (13:35) - Marketing

Na de dameslijn van Fred van Leer gaat Shoeby opnieuw een samenwerking aan: dit seizoen lanceert de winkelketen een kleurrijke meisjescollectie met Nicolette van Dam.


Nicolette van Dam en Mieke van Deursen van Shoeby hebben al jaren een goede klik. De vrouw achter het modemerk stuurde regelmatig kleding uit haar eigen kidscollectie op. Toen al brainstormend over leuke looks en kidstrends een samenwerking ter sprake kwam, was Nicolette dan ook direct enthousiast. “Het is een feestje om onze meisjes aan te kleden. Dat ik nu zelf kan meewerken aan een meisjescollectie die in de winkels komt te hangen, vind ik waanzinnig leuk.”


De collectie, met als thema Back to School, is speciaal ontworpen voor meisjes van 2 tot 8 jaar en geïnspireerd op alles waar jonge meiden gek op zijn: van verschillende prints en symbolen tot zachtroze, zwart en army. De kleding is dus niet alleen geschikt voor echte meisjes-meisjes, maar ook voor stoere chicks met een eigen stijl. Verder zijn de items op verschillende manieren te combineren en - minstens zo belangrijk – ook nog comfortabel. Nicolette: “Zo is een knoopje in de nek met lang haar niet prettig, moeten kinderen zich goed kunnen bewegen en mogen de materialen zeker niet kriebelen.”


niet te kinderlijk

Ook vond Nicolette het belangrijk dat de collectie niet te kinderlijk zou worden. “Dit heeft goed uitgepakt, want ik zou sommige items zelf ook wel willen hebben. Kinderen moeten we serieus nemen, maar wel met een knipoog, want ze zijn nog zo jong.”


Bureaus

Media

Economisch