Speelgoedtrend uit Amerika naar Nederland als COBLO

24-08-2021 (11:01) - Marketing

Op 1 september wordt het nieuwe speelgoedmerk COBLO gelanceerd. COBLO is kleurrijk, magnetisch speelgoed waarmee kinderen eindeloos creaties kunnen bouwen. Voormalig marketing directeur Elzemiek van Berkel ontdekte in Amerika hoeveel plezier kinderen met magnetische bouwstenen hebben en de veelzijdigheid van dit speelgoed op educatief gebied. Elzemiek besloot hierom dit idee naar Nederland te halen. Met veel aandacht voor kwaliteit, veiligheid en design, ontwikkelde zij een eigen versie onder de merknaam COBLO.
 
COBLO bestaat uit kleurrijke, magnetische bouwstenen die makkelijk aan elkaar te klikken zijn. Kinderen bouwen hiermee eindeloos hun eigen fantasieën. Dit zorgt voor urenlang speelplezier, maar ook voor de ontwikkeling van het creatieve brein. Daarnaast leent COBLO zich uitstekend voor het ontdekken van cijfers, letters en patronen. Inspelend op de huidige speelgoedtrends heeft COBLO ook een magnetische knikkerbaan en racebaan opgenomen in het assortiment.
 
Elzemiek heeft een marketing-carrière bij onder andere Danone, Ahold en Mars achter de rug. Zij denkt dan ook groots en gelooft in het bouwen van een merk. 

Bureaus

Media

Economisch