Stox Energy Socks ziet verkoop vertienvoudigen

11-12-2020 (10:36) - Marketing

Stox Energy Socks maakt een enorme groei door. Dankzij een toegenomen focus op een gezonde levensstijl en een succesvolle Black Friday campagne, verkocht Stox in november van dit jaar evenveel paar sokken als in het gehele jaar 2018. Zo werden er gedurende de 24 uur van Black Friday gemiddeld vier paar sokken per minuut verkocht. De omzet in de maand november oversteeg daarmee ruim de jaaromzet van € 700.000 in 2018.
 
Wouter de Keizer, CEO van Stox Energy Socks: “We hebben het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt, met november als absoluut hoogtepunt. Het harde werk betaalt zich uit. Veel meer mensen kennen Stox door de relevante partnerships met sportbonden en ploegen zoals JumboVisma en de KNLTB. Daarnaast zijn onze sokken nu ook verkrijgbaar in de winkels van Etos, Daka Sport en de ANWB.” Stox heeft in 2020 voorzichtige eerste stappen naar het buitenland gezet en verwacht die internationale activiteiten in 2021 verder uit te breiden.
 
Een verklaring voor de versnelling van de groei van Stox, dat 90% van de sokken online verkoopt, is dat consumenten door corona veel meer online zijn gaan winkelen. Daarnaast zijn mensen zich meer bewust van een gezonde levensstijl. De Keizer plaatst Stox in de huidige gezondheidstrend: “Vorig jaar verkochten we rond deze tijd veel skisokken. Nu zien we dat deze plek is ingenomen door onze hardloopsokken en onze sokken voor dagelijks gebruik. Vooral deze laatste categorie neemt in populariteit toe, omdat iedereen de hele dag thuis achter zijn bureau zit. Onze sokken zorgen ervoor dat je geen opgezwollen enkels of pijn aan je benen krijgt. Het lijkt erop dat een steeds grotere groep mensen dit tijdens de lockdown heeft ontdekt.” 

Bureaus

Media

Economisch