Sunweb roept op volgende zomervakantie bij concurrent te boeken

03-01-2021 (18:21) - Marketing

Reisorganisatie Sunweb lanceert een campagne om aandacht te vragen voor alle medewerkers in binnen- en buitenland die vakanties mogelijk maken. Vakantie is belangrijk voor iedereen. Niet alleen voor reizigers, maar ook voor de duizenden werkers op de bestemmingen die ervoor zorgen dat iedereen geniet van een onvergetelijke vakantie en de mooiste herinneringen kan creëren, zo luidt de gedachtegang achter de campagne.
 
Sunweb roept via ‘Boek je vakantie bij TUI’-advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad de consument op hun vakantie voor de zomer van 2021 niet in de ijskast te zetten, maar vooruit te plannen. De reis- en toerismesector zijn zwaar getroffen door de coronapandemie, en met deze campagne geeft de reisorganisatie aan dat elke boeking op dit moment telt voor de sector. De campagne is geïnspireerd op een recente oproep van Burger King om ook te bestellen bij andere fastfoodketens.
 
Tim Van den Bergh, International Brand & Communications Director bij Sunweb Group, licht de campagne toe: “2020 was een zwaar jaar voor de reisbranche. Niet alleen voor Sunweb en andere reisorganisaties, maar vooral ook voor hun lokale partners en de harde werkers op de vele vakantiebestemmingen. Zonder hen zijn er geen vakanties mogelijk en graag bieden we hun een positief toekomstperspectief via deze oproep. Op dit moment is reizen simpelweg niet of nauwelijks mogelijk, maar er komen straks weer tijden aan waarop we wel kunnen genieten van hun gastvrijheid op de mooiste bestemmingen. Niets is zo leuk als het vooruitzicht op een vakantie, daarom is nu je zomervakantie plannen geen slecht idee, zeker niet met alle flexibiliteit die wij nu als reisorganisaties bieden.”
 

Campagne-opzet

Met paginagrote advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad worden consumenten opgeroepen om hun vakantie voor de zomerperiode 2021 bij TUI, D-reizen, Zoover, Corendon, Eliza was here of een andere vakantiespecialist te boeken. Daarnaast is er ook social content ontwikkeld om de campagne online te ondersteunen.

 


Bureaus

Media

Economisch