SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor marktonderzoek

13-04-2021 (17:34) - Marketing

SurveyMonkey, een toonaangevend bedrijf op het gebied van flexibele softwareoplossingen voor de klantervaring, marktonderzoek en enquêtefeedback, heeft twee nieuwe tools aangekondigd: de SurveyMonkey Brand Tracker en de SurveyMonkey Industry Tracker. Dit zijn twee nieuwe oplossingen waarmee merken en financiële dienstverleners verschuivingen in marktperceptie doorlopend kunnen volgen en snel kunnen reageren om zo groei extra te stimuleren.
 
Met de oplossingen van SurveyMonkey voor marktonderzoek kunnen onderzoekers en financiële experts on-demand gegevens over hun bedrijf verzamelen bij meer dan 144 miljoen respondenten wereldwijd. SurveyMonkey Brand Tracker en SurveyMonkey Industry Tracker maken gebruik van robuuste AI en zelflerende systemen, zodat klanten methodologisch verantwoorde trackers gemakkelijk kunnen opstarten, de prestaties van merken en branches kunnen volgen, en onmisbare inzichten kunnen blootleggen. Dit alles gaat sneller en is voordeliger dan traditionele marktonderzoeksbedrijven.
 
Brand Tracker
De SurveyMonkey Brand Tracker stelt bedrijven in staat om doorlopend de prestaties van hun merk te meten, bijvoorbeeld door gedragstrends en gewoonten van consumenten te volgen in meerdere markten, de effectiviteit van campagnes te beoordelen of analyses van concurrenten uit te voeren.
 
Industry Tracker
Met de SurveyMonkey Industry Tracker kunnen professionals die onderzoek doen naar investeringen en financiën de veranderende marktdynamiek in kaart brengen. Traditionele financiële rapporten en alternatieve data (zoals transactiegegevens) zijn vaak niet van het bedrijf zelf of komen te laat. Als bedrijven snel veranderende voorkeuren van klanten en de dynamiek bij concurrenten in kaart willen brengen, kunnen ze vertrouwen op de flexibele aanpak van de SurveyMonkey Industry Tracker om bedrijfstakken te monitoren en actuele inzichten aan het licht te brengen.
 
Dynamische concurrentie
"COVID-19 heeft een bestaande trend in onderzoek, waarbij de nadruk op digitaal lag, versneld. Alleen op die manier kunnen we de snel veranderende vraag van klanten en de dynamische concurrentie bijbenen. We zagen de perceptie op de markt vorig jaar meerdere keren ingrijpend veranderen: dus niet volgens de planning van de rapporten die door traditionele onderzoeksbureaus worden verstrekt", aldus Priyanka Carr, general manager.

Bureaus

Media

Economisch